Prema istraživanju agencije Ipsos, proizvodnja hrane i pića najbolje je ocijenjena industrija u Hrvatskoj – njoj 73 posto ispitanika u Hrvatskoj daje ocjenu 4 ili 5, a samo šest posto jedinicu.
Od istraživanih industrija, prema ugledu slijedi trgovina i maloprodaja pa tekstilna industrija i telekomunikacije. Najlošije su ocijenjene banke, kojoj 34 posto ispitanika daje ocjenu 4 ili 5, a čak 32 posto daje ocjenu 1.
Pandemija koronavirusa otvorila je nove prilike hrvatskoj prehrambenoj industriji - u prilog toj tvrdnji ide i ovo istraživanje. Uvoz je otežan zbog pandemije, a domaći potrošači u kriznim uvjetima biraju domaće proizvode kojima vjeruju.
Podravka, Rimac Automobili, Ina, Atlantic Grupa i Kraš najbolje su tvrtke u Hrvatskoj prema rezultatima istraživanja koje je provela agencija Ipsos. Ispitanici su u istraživanju trebali samostalno navesti koju hrvatsku tvrtku smatraju najboljom.
Podravku je kao najbolju hrvatsku tvrtku navelo 17 posto ispitanika, Rimac Automobile 14%, Inu 7%, Atlantic Grupu 6%, a Kraš 5%. Istraživanje je provedeno na uzorku od 792 ispitanika iz opće populacije Hrvatske tijekom mjeseca ožujka, korištena je CATI metoda (kompjutorski potpomognuto telefonsko istraživanje).
Isto istraživanje je provedeno i 2016. godine, kada su ispitanici također proglasili Podravku najboljom. Od preostalih kompanija iz tadašnjih top 5 niti jedna se ne pojavljuje u ovogodišnjem izboru. Bilo su to Končar, Agrokor, Pliva i Konzum.
U odnosu na 2016. godinu, značajno je porastao udio ispitanika koji Podravku doživljavaju pozitivno - njih 87 posto, u odnosu na 79 posto. Jako raste broj ispitanika koji se slažu s tvrdnjom da je Podravka tvrtka koja se razvija i napreduje - danas tako Podravku doživljava 76 posto ispitanika, dok je 2016. mislilo tek njih 67 posto. Ostale tvrtke nažalost nije moguće usporediti s prethodnim istraživanjem jer u njemu nisu ušle u pet najboljih.
U prilog percepciji Podravke kao tvrtke koja se razvija i napreduje idu i nedavno objavljeni poslovni rezultati za prvo tromjesečje ove godine. Tako su prihodi od prodaje porasli za 211,3 milijuna kuna odnosno 20,8 posto. Ostvarena neto dobit u iznosu od 91 milijun kuna što predstavlja rast od 13,5 posto u odnosu na godinu ranije.
U percepciji tržišnog ponašanja Podravke dominiraju odrednice „Domaća tvrtka“, „Regionalna tvrtka koja je značajna i izvan granica Hrvatske“ te „Vodeća tvrtka u svojoj branši – području“.
Podravka je ujedno i kompanija s najduljom tradicijom na listi - osnovana je 1934. godine. Poznata je po nizu jakih prehrambenih brendova. Ispitanici u istraživanju kao slobodne asocijacije na Podravku u najvećem broju navode Vegetu, ali zastupljene su i juhe, Čokolino, Lino Lada, kao i općenito pozitivne asocijacije, percepcija kvalitetnih proizvoda i slično.
Kompanija Rimac Automobili je u jednom desetljeću od osnutka došla do statusa globalno prepoznatljive auotmobilske tvrtke. Kompanija u kojoj udjele imaju Porsche, Hyundai i Kia najmlađa je na popisu, osnovana tek 2009., ali je privukla pozornost svjetske javnosti svojim inovativnim sportskim automobilima na električni pogon.
INA je osnovana 1964. godine, a i danas je se smatra nacionalnom naftnom kompanijom, iako na tržištu odavno postoji konkurencija. Ima najjaču maloprodajnu mrežu u sektoru od gotovo 450 benzinskih postaja. Posljednjih godina njena je prodaja strateškom partneru bila predmetom istraga i sudskih procesa, a kritizirala se i politika vlasnika, mađarskog MOL-a, kojom se postupno smanjivala prerada nafte, ali to očito nije značajnije naškodilo ugledu kompanije.
Atlantic Grupa je osnovana 1991. kao distributer uvoznih proizvoda, ali je snažnom politikom akvizicija regionalno preuzela niz vodećih brendova u prehrambenom sektoru.
Kraš je prehrambena tvrtka specijalizirana za slatkiše osnovana 1950. godine. Nedavno su većinsko vlasništvo nad kompanijom preuzeli braća Pivac, vlasnici mesne industrije, a rat za preuzimanje koji su vodili s drugim ponuđačima obilježio je 2019. godinu na Zagrebačkoj burzi.